En quant a l’elecció del projecte de millora, ens vàrem trobar que a
l’escola no sabien exactament el que volien. Les mestres duien a terme
claustres i reunions i no és posaven d’acord. L’únic que tenien clar era que
volien una millora dels espais.
Nosaltres vàrem anar a una reunió i vàrem proposar la millora dels patis
que eren les úniques zones que hi ha a l’escola com a zones comuns, i a més
alguns patis estan en situació de desús o no se’ls treu el rendiment que
tocaria.
El que vàrem presentar varen ser una gran pluja d’idees que vàrem elaborar
entre les tres practicants. D’aquesta llista, ens varen començar a eliminar la mitat
de les propostes, ja que pensaven que moltes d’elles eren perilloses pels
infants, d’altres que durien molta feina per a elles, d’altres perquè deien que
no serien interessants pels infants…
A més, la manera com ho vam presentar no va agradar, i per tant, tot el que
vàrem trobar al claustre van ser obstacles. Després vam decidir canviar la
manera de presentar-ho, i vàrem presentar les idees que havien donat com a
bones distribuïdes en ambients d’aprenentatge amb la intenció de centrar-nos en millorar els espais que es trobaven en situació de desús i introduir canvis en la metodologia de treball. Aquesta idea els hi va agradar
bastant, però tot aquest procés de decisió, ets, va fer que nosaltres
comencéssim el projecte de millora amb molta tardança.
Finalment és va decidir que el nostre projecte de millora fos la
introducció de 3 ambients d’aprenentatge a les zones comuns de l’escoleta. Els
tres ambients els vàrem elegir mirant les mancances de l’escoleta i per tant,
aquests varen ser: L’hort, el joc
pre-simbòlic i els circuits. Aquests els vàrem distribuir a tres patis de
l’escola: l’hort el vàrem posar a un pati que és troba quasi bé en desús, el
joc pre-simbòlic és muntarà quan s’hagi d’emprar al pati de 1 a 2 i els circuits es posaran
en pràctica al pati de 2 a
3.
Quan ja teníem clar on aniria cada ambient, i la coordinadora ens va donar
els vistiplau, vàrem començar a posar el projecte en marxa. Però ens vàrem
trobar més entrebancs del que ens esperàvem.
El que nosaltres hem pogut dur a terme no són els ambients en la seva
totalitat, sinó petites parts d’aquests.
De l’ambient de l’hort, el que hem fet ha estat els planters a les aules de
2 a 3
anys, i a les de 1 a
2. Vàrem proposar fer un hort comú de
l’escola entre les aules de 1-2 i de 2-3, amb palets, i una mestra va dir que
ella ens podia aconseguir palets per muntar l’hort, i la coordinadora ens va dir que nosaltres donéssim l’idea, deixéssim
el projecte i els de manteniment muntarien l’hort i les mestres el posarien en
pràctica.
De l’ambient del joc pre-simbòlic hem pintat capses de cartró de diferents
colors (rosa, negre, lila i taronja) i hem portat diferents teles. El que no durem a terme serà posar les
cortines perquè les mestres no ho consideren higiènic pels infants, ja que
creuen que s’ompliran de moc i brutor i cada dos per tres les hauran de
despenjar per rentar-les.
De l’ambient dels circuits hem dibuixat els circuits, i un espiral a les
parets. El que també hem fet ha estat marcar l’espiral d’entera, ja que la
coordinadora ens va dir que no l’havíem d pintar nosaltres, sinó que el que
l’haurien de pintar serien els de manteniment. Per aquest motiu, només hem
deixat les marques de l’espiral, i queda com a un futur projecte a dur a terme.
El que tampoc hem fet és la cotxeria pels cotxes, i les rampes a les parets, ja
que la coordinadora va dir que millor que es fessin amb ciment, per això també
ho hem deixat com a futur projecte a posar en pràctica.
Per part del centre esperàvem més ajudes, ja que al principi ens varen
oferir ajuda econòmica, per part dels mantenidors... i finalment, només hem
pogut posar en pràctica, les parts dels ambients que nosaltres, les
practicants, hem dut a terme.
Per tot això que acabem d’explicar, podem dir que el nostre projecte de
millora ha quedat enlaire. No hem pogut avaluar-lo ja que no està acabat de
posar en pràctica. El que si que hem deixat són els futurs projectes perquè els
puguin posar en pràctica i la justificació de cada un perquè s’adonin de la
importància de cada un. A més, també hem deixat l’avaluació de com nosaltres
els hauríem avaluat si els haguéssim posat en pràctica.
(5.2; Alhora de dissenyar el projecte de millora ens vam fixar sobretot en
les necessitats i mancances del centre per tal d’ajudar a solucionar-ne alguns,
5.4; Alhora de triar quin seria el disseny del projecte de millora ens vam
adonar que potser no seria fàcil introduir canvis en el centre, 2.7; Després de
veure’n els resultats, hem reflexionat sobre la manera en com hem dut a terme
tot el procés, i hem identificat alguns punts febles que ara mateix canviaríem
si tornéssim començar.)
No hay comentarios:
Publicar un comentario