jueves, 6 de junio de 2013

AUTOVALORACIÓ DEL PROJECTE DE MILLORA



En quant a l’elecció del projecte de millora, ens vàrem trobar que a l’escola no sabien exactament el que volien. Les mestres duien a terme claustres i reunions i no és posaven d’acord. L’únic que tenien clar era que volien una millora dels espais.
Nosaltres vàrem anar a una reunió i vàrem proposar la millora dels patis que eren les úniques zones que hi ha a l’escola com a zones comuns, i a més alguns patis estan en situació de desús o no se’ls treu el rendiment que tocaria.
El que vàrem presentar varen ser una gran pluja d’idees que vàrem elaborar entre les tres practicants. D’aquesta llista, ens varen començar a eliminar la mitat de les propostes, ja que pensaven que moltes d’elles eren perilloses pels infants, d’altres que durien molta feina per a elles, d’altres perquè deien que no serien interessants pels infants…
A més, la manera com ho vam presentar no va agradar, i per tant, tot el que vàrem trobar al claustre van ser obstacles. Després vam decidir canviar la manera de presentar-ho, i vàrem presentar les idees que havien donat com a bones distribuïdes en ambients d’aprenentatge amb la intenció de centrar-nos en millorar els espais que es trobaven en situació de desús i introduir canvis en la metodologia de treball. Aquesta idea els hi va agradar bastant, però tot aquest procés de decisió, ets, va fer que nosaltres comencéssim el projecte de millora amb molta tardança.
Finalment és va decidir que el nostre projecte de millora fos la introducció de 3 ambients d’aprenentatge a les zones comuns de l’escoleta. Els tres ambients els vàrem elegir mirant les mancances de l’escoleta i per tant, aquests  varen ser: L’hort, el joc pre-simbòlic i els circuits. Aquests els vàrem distribuir a tres patis de l’escola: l’hort el vàrem posar a un pati que és troba quasi bé en desús, el joc pre-simbòlic és muntarà quan s’hagi d’emprar al pati de 1 a 2 i els circuits es posaran en pràctica al pati de 2 a 3.
Quan ja teníem clar on aniria cada ambient, i la coordinadora ens va donar els vistiplau, vàrem començar a posar el projecte en marxa. Però ens vàrem trobar més entrebancs del que ens esperàvem.
El que nosaltres hem pogut dur a terme no són els ambients en la seva totalitat, sinó petites parts d’aquests.
De l’ambient de l’hort, el que hem fet ha estat els planters a les aules de 2 a 3 anys, i a les de 1 a 2.  Vàrem proposar fer un hort comú de l’escola entre les aules de 1-2 i de 2-3, amb palets, i una mestra va dir que ella ens podia aconseguir palets per muntar l’hort, i la coordinadora ens  va dir que nosaltres donéssim l’idea, deixéssim el projecte i els de manteniment muntarien l’hort i les mestres el posarien en pràctica.
De l’ambient del joc pre-simbòlic hem pintat capses de cartró de diferents colors (rosa, negre, lila i taronja) i hem portat diferents teles.  El que no durem a terme serà posar les cortines perquè les mestres no ho consideren higiènic pels infants, ja que creuen que s’ompliran de moc i brutor i cada dos per tres les hauran de despenjar per rentar-les.
De l’ambient dels circuits hem dibuixat els circuits, i un espiral a les parets. El que també hem fet ha estat marcar l’espiral d’entera, ja que la coordinadora ens va dir que no l’havíem d pintar nosaltres, sinó que el que l’haurien de pintar serien els de manteniment. Per aquest motiu, només hem deixat les marques de l’espiral, i queda com a un futur projecte a dur a terme. El que tampoc hem fet és la cotxeria pels cotxes, i les rampes a les parets, ja que la coordinadora va dir que millor que es fessin amb ciment, per això també ho hem deixat com a futur projecte a posar en pràctica.
Per part del centre esperàvem més ajudes, ja que al principi ens varen oferir ajuda econòmica, per part dels mantenidors... i finalment, només hem pogut posar en pràctica, les parts dels ambients que nosaltres, les practicants, hem dut a terme.  
Per tot això que acabem d’explicar, podem dir que el nostre projecte de millora ha quedat enlaire. No hem pogut avaluar-lo ja que no està acabat de posar en pràctica. El que si que hem deixat són els futurs projectes perquè els puguin posar en pràctica i la justificació de cada un perquè s’adonin de la importància de cada un. A més, també hem deixat l’avaluació de com nosaltres els hauríem avaluat si els haguéssim posat en pràctica.

(5.2; Alhora de dissenyar el projecte de millora ens vam fixar sobretot en les necessitats i mancances del centre per tal d’ajudar a solucionar-ne alguns, 5.4; Alhora de triar quin seria el disseny del projecte de millora ens vam adonar que potser no seria fàcil introduir canvis en el centre, 2.7; Després de veure’n els resultats, hem reflexionat sobre la manera en com hem dut a terme tot el procés, i hem identificat alguns punts febles que ara mateix canviaríem si tornéssim començar.)

No hay comentarios:

Publicar un comentario