domingo, 28 de abril de 2013

COMENTARI: Les petites tortugues: Treballem per projectes

Les petites tortugues: Treballem per projectes

 
Hola Marta!, llegir la pràctica de projectes que duis a terme a l’escola, m’ha fet reflexionar sobre alguns aspectes molt importants que manquen a l’escola on realitzo les pràctiques. Penso que el treball per projectes és una de les metodologies més completes que hi ha, ja que a més de partir dels interessos dels infants, cosa que possibilita que tots els aprenentatges que es duen a terme siguin significatius, permet treballar diferents continguts a partir d’una mateixa proposta. A més, les mestres es situen com a guies de l’aprenentatge i no com a transmissores d’aquest, i són els mateixos infants els qui mitjançant la recerca activa i les preguntes arriben al coneixement que ells mateixos volen saber.
Crec que aquest és un dels aspectes que em manquen en les meves pràctiques, ja que és cert que en la realització de qualsevol activitat primer s’observa quins son els interessos dels infants i després es posa en pràctica, però em manca una continuïtat en cada una de les activitats que es duen a terme dins l’aula, més innovació alhora de centrar-se en un tema, em manca aquest esperit de provocar en els infants interès per conèixer, per voler aprendre i saber més d’una cosa que els cridi l’atenció, i sobretot em manca implicar una mica més a les famílies en l’escola.
A partir d’aquí, intentaré, mitjançant l’ajuda del projecte de millora, introduir algunes d’aquestes propostes dins l’escola, o bé comentar el perquè no es duen a terme, potser només sigui per manca d’iniciativa... no sé, però trobo que és una gran oportunitat que teniu de poder veure com es treballa realment mitjançant aquesta metodologia que tantes vegades ens han explicat a les classes teòriques, així que...aprofiteu!! ; )
Salutacions.  Joana Maria.

No hay comentarios:

Publicar un comentario